Zoeken
  • Regio
    • Antwerpen
    • Brussel
    • Limburg
    • Vlaams-Brabant
    • Oost-Vlaanderen
    • West-Vlaanderen
    • Luik
    • Henegouwen
    • Luxemburg
    • Namen
    • Waals-Brabant
  • Carrièreniveau
    • Student
    • Starter
    • Beperkte ervaring
    • Mid-carreer
    • Management
    • Senior management
  • Soort Organisatie
    • Consultancy
    • Verzekeringsmakelaar
    • Verzekeringsmaatschappij
    • Agentschap
    • Werving & selectie
    • Leasemaatschappij
    • Interim
    • Overig

Hoe schrijf ik een goede sollicitatiebrief?

De sollicitatiebrief is het eerste contactmoment met je potentiële werkgever. De werkgever bepaalt aan de hand van je sollicitatiebrief of hij je uitnodigt voor een kennismakingsgesprek. Het is daarom belangrijk om een goede indruk achter te laten.

Tips:

  • Overtuig je potentiële werkgever
    Het is belangrijk dat de lezer overtuigd raakt van jouw kwaliteiten. Toon je enthousiasme en vertel over je motivatie.

  • Laat je interesse merken
    Je kan heel wat informatie bekomen door op voorhand even een kijkje te nemen op de website van het bedrijf waar je gaat solliciteren.

  • Schrijf een correcte en professionele brief
    Richt je sollicitatiebrief aan iemand persoonlijk. Het is in jouw voordeel als de sollicitatiebrief bij de juiste contactpersoon terecht komt. Staat de naam van de contactpersoon niet in de vacature? Neem telefonisch contact op met de werkgever en vraag ter attentie van wie je de brief kunt versturen. Schrijf je brief digitaal voorzien van een leesbaar lettertype, een goede opbouw en zonder spel- of typefouten. Schrijf je brief altijd in de tegenwoordige tijd en gebruik alinea ́s. Alinea ́s creëren rust en overzicht in een brief.

    verder naar CV opmaken